.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
"حزب الله با ولي فقيه ارتباط دارد نه ايران"

شيخ"نعيم قاسم" معاون دبيرکل حزب الله درگفتگوي تفصيلي با دفتر خبرگزاري جمهوري اسلامي در بیروت، آخرين مواضع تشکل متبوعش درخصوص اتهام وابستگي حزب الله به ايران، خلع سلاح حزب الله، موضع حزب الله درصورت جنگ اسرائيل عليه ايران، انتخابات اخير ايران و شعار"نه غزه، نه لبنان" را تشريح کرد.

اختلافات اخير رژيم صهيونيستي و امريکا، نشست ماه پيش سران عرب در ليبي، تغيير موضع سياسي سمير جعجع، علت توقف عمليات حزب الله و حماس عليه اسرائيل، اتهام نقش حزب الله در درگيري هاي پس از انتخابات در ايران، گفتگوهاي ملي، ورود جاسوس هاي اسرائيلي به لبنان با گذرنامه هاي اروپايي و نشست سران مقاومت در دمشق از ديگر موضوعاتي بود که در اين گفتگوي تفصيلي مطرح شد.

** موضع حزب الله درصورت حمله اسرائيل به ايران

شيخ نعيم قاسم که در غياب سيدحسن نصرالله دبيرکل حزب الله بخش عمده اي از وظيفه اطلاع رساني اين تشکل را برعهده دارد، در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در بيروت در مورد حمله احتمالي به ايران توسط اسرائيل گفت: در مورد آنچه که احتمال دارد رخ دهد يا رخ ندهد، از هم اکنون چيزي نمي توان گفت زيرا ممکن است حالات و سناريوهاي مختلفي پيش آيد.
وي افزود: ما به طور قطع مخالف جنگ اسرائيل عليه ايران هستيم ، اما اگر اين حمله رخ دهد ، ارزيابي از اوضاع را بايد به وقتش موکول کرد ،فقط در حال حاضر مي توانم بگويم که هر نوع حماقت اسرائيل عليه ايران مي تواند منطقه را ملتهب کند و تاثير آن محدود به يک منطقه نخواهد بود و لازم نيست بخواهيم وضعيت نهايي منطقه را از اکنون به تصوير بکشيم زيرا اين موضوع در گرو شکل ، نوع ، زمان و حجم حمله است و اکنون زود است درباره اين نوع مسايل سخني گفته شود.

** احتمال جنگ در آينده نزديک بعيد است

معاون دبيرکل حزب الله افزود: اگر اسراييل براي حمله به لبنان و سوريه آمادگي و توان لازم را داشت، امروز قبل از ديروز به اين کار اقدام مي کرد اما در عمل مسايل پيچيده اي مربوط به قدرت بازدارنده مقاومت و مسايل پيچيده سياسي مانند درگيري هاي رژيم صهيونيستي در داخل، در قدس، در کرانه باختري و عدم وجود گفتگو با فلسطيني ها و اختلاف با آمريکا وجود دارد که احتمال جنگ در آينده نزديک را بعيد کرده است.

وي افزود: حزب الله با اسراييل به عنوان خطري که موجود و حاضر است برخورد مي کند، اين خطر را روزانه به شکل نقض حريم لبنان و تعرض به مناطق مرزي مي بينيم و از اين خاستگاه است که حزب الله هميشه براي هر نوع تجاوز و حمله احتمالي اسراييل آماده است.

معاون دبيرکل حزب الله افزود: همه از تهديدهاي اسراييل عليه لبنان و سوريه و غزه و ايران طي سه ماه اخير آگاه هستند و همه ديديم که سوري ها چگونه به اين تهديدها پاسخ دادند که اين امر موجب سراسيمگي مسوولان اسراييلي شد و ديديم که چگونه سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله به تهديدهاي اسراييل پاسخ داد و آنان را تهديد به مثل کرد.

** چرا ايران بزرگترين دشمن اسرائيل است نه اعراب

وي درباره دشمني اسراييل با مقاومت و ايران افزود: اسرائيل مي کوشد تا جهان عرب و جهان اسلام را به دو بخش تقسيم کند ، يک گروه کساني هستند که دشمن اسراييل هستند و خواهان حقوق فلسطيني ها هستند و گروهي نيز کساني هستند که نسبت به منازعه با اسراييل بي طرف هستند و خود را دشمن اسراييل نمي دانند و مانعي براي سازش و راه حل سياسي نمي بينند و براي ايجاد شکاف بين ايران و مقاومت با جهان عرب و اسلام مي کوشند.
وي در ادامه افزود: اين بازي بازي اسراييل است تا بخشي از جهان عرب را در قبال منازعه بي طرف باقي بمانند اما اين شرف و افتخار بزرگ براي مقاومت و ايران است که از حقوق مردم فلسطين و مقاومت حمايت مي کنند.

** حزب الله حزبي ايراني است؟

نعيم قاسم در ادامه گفت وگو با ايرنا درباره اتهام برخي از لبناني ها عليه حزب الله به اين که اين جريان وابسته به ايران گفت: اعضا و رهبر حزب الله لبناني هستند و هدف آنها آزادي خاک لبنان است و هدف از متهم کردن حزب الله به اين که حزبي ايراني است، دور کردن مردم و ايجاد شک و سوء ظن است اما اين اتهام ها بر حزب الله تاثير نمي گذارد و تمام مردم از حزب الله به عنوان حزب مقاومت که داراي صداقت است، حمايت مي کنند و اين موجب پاکسازي و نابودي تمامي ادعاهاي باطل است.

** حزب الله با ولي فقيه ارتباط دارد نه ايران

وي درباره رابطه حزب الله با ايران گفت: ارتباط حزب الله با ايران در مورد ولي فقيه است که مرجع تقليد و مرجع ديني ما است که علاوه بر مرجع ديني، تعيين کننده جهت کلي سياست هايي است که بايد امت از آن پيروي کند و اين ارتباط مربوط به اعتقادات است و عمل به تکليف شرعي است.

معاون دبيرکل حزب الله افزود: ما امور خود را خود اداره مي کنيم و هيچ کس در جزئيات امور ما دخالت نمي کند اما ايران يک دولت اسلامي است و ديديم که تجربه اي روشن و منحصر به فرد و متمايز سياسي دارد. ما اين تجربه را دوست داشته و از آن حمايت کرده و با ايران به عنوان يک کشور اسلامي تعامل مي کنيم ولي هيچ پيوند ارگانيک و يا نظارتي و تشکيلاتي بين ما و دولتي مانند ايران نيست تا جاي نگراني بماند. ارتباط ما با ولي فقيه است .

وي افزود: آنظور که برخي تصور مي کنند اين ارتباط به مفهوم از دست دادن خصوصيات خود نيست، همچنانکه همکاري و روابط مشابهي بين حزب الله و کشورها مانند سوريه يا سودان و ترکيه وجود دارد. همه اين ها بسته به شرايط کشور دارد.

** موضع حزب الله درخصوص انتخابات رياست جمهوري ايران

نعيم قاسم در مورد حرکت هاي اصلاح طلبان در ايران پس از انتخابات رياست جمهوري گفت : توطئه عليه ايران بسيار بزرگ بود و شواهدي وجود دارد که انتخابات ميليوني و واضح و روشني بود اما قدرت هاي بزرگ خارجي با مداخله در تمام اشکال خود اعم از طريق رسانه ها ، اقدامات سياسي و تحريک براي تخريب ايران وارد صحنه شدند اما موضع حزب الله در اين جريانات روشن و صريح است و ما در کنار رهبر انقلاب و جمهوري اسلامي هستيم.

معاون دبير کل حزب الله رهبر معظم انقلاب را حکيمي دانست که ابعاد امور را درک کرده و کسي است که حامي و حافظ نظام اسلامي در برابر بازي هاي قدرتهاي خارجي است.
نعيم قاسم گفت:بر اين اساس ما مطمئن هستيم که ايران اين بحران را پشت سر گذاشته و اوضاع امروز بهتر است و اميدواريم که ايران با قدرت به حرکت خود ادامه بدهد و اختلافات سياسي در حد اختلافات داخلي باقي بماند و به هيچ وجه اجازه سوء استفاده خارجي به‌ آن داده نشود.

** "نه غزه نه لبنان"

معاون دبيرکل حزب الله در مورد شعار "نه غزه نه لبنان" که در روز قدس عليه فلسطين و لبنان داده شد ،افزود: قدرت ايران در ايستادن اين کشور در کنار قضيه فلسطين و قدس است و نخستين کاري که امام خميني (ره) انجام داد، تعطيلي سفارت رژيم صهيونيستي و جايگزيني سفارت فلسطين بود، اين بدان معني است که هرکس که خط مشي امام خميني (ره) را دنبال کند، از قضيه فلسطين و آزادي قدس حمايت خواهد کرد.

وي ادامه داد: تلاش برخي براي دور نگه داشتن ايران به لحاظ فرهنگي و مردمي از قضيه فلسطين ضرر به ايران و صدمه به جايگاه ايران است ، هر چند هياهوي اين افراد محدود تاثيرگذار نيست و ايران رتبه اول جهان در پشتيباني از قضيه فلسطين را دارد.

** آيا حزب الله در درگيري هاي پس از انتخابات در ايران حضور داشت؟

وي در مورد شايعه رسانه هاي غربي درخصوص مداخله حزب الله در درگيري هاي پس از انتخابات در تهران گفت : ما وقتي خبر مداخله حزب الله در وقايع ايران را شنيديم ، خنديديم زيرا مبتني بر فقدان هر نوع دليل بود. ايران کشور بزرگي است که داراي نيروي پاسداران و بسيج ، ارتش و نيروهاي انتظامي و طرفداران انقلاب است و آنچه که در ايران رخ داد، صرفا امور داخلي آن کشور بود ضمن آنکه ايران نيازي به حزب الله در اين موارد ندارد و هدف سازندگان چنين خبري بي احترامي به ايران و حزب الله بود. خدا را شکر که روشن شد که همه آن ادعاها تبليغات و فاقد هرگونه شاهد و مدرک بود.

** علت توقف عمليات هاي مقاومت عليه اسرائيل

وي در مورد کساني که مدعي هستند توقف عمليات مقاومت در لبنان و فلسطين بهانه را از اسراييل براي هر نوع تجاوز خواهد گرفت، افزود: حزب الله يک مقاومت دفاعي است و مقاومت هجومي نيست زيرا حزب الله ايجاد شده تا از خاک لبنان در برابر تجاوزهاي اسرائيل دفاع و بخش هاي اشغالي خاک لبنان را آزاد کند، جنبش مقاومت فلسطين (حماس) نيز در فلسطين يک مقاومت دفاعي است و دفاع بهترين شيوه است، اين شيوه هماهنگ و منسجم با ذات و قدرت مقاومت است .

نعيم قاسم افزود: اسراييل اگر روزي بخواهد به لبنان حمله کند، نيازي به بهانه ندارد و مي تواند بهانه تراشي کند چنانکه در گذشته نيز چنين کرد و به بهانه تلاش براي ترور سفير اسراييل در لندن در سال 1982 به لبنان حمله و تا بيروت پيش آمد.

** ناآرامي هاي اخير در مرزهاي لبنان

معاون دبيرکل حزب الله در مورد تجاوزهاي اسراييل به مناطق مرزي با لبنان افزود: داوري در اين باره را به شوراي امنيت و قدرت هاي بزرگ واگذار مي کنيم تا در اين باره قضاوت کنند و از تجاوزهاي اسراييلي جلوگيري بعمل‌آورند تا به قطعنامه 1701 شوراي امنيت پاييند و متعهد بماند.

** اختلافات بين نتانياهو و اوباما تاکتيکي است

وي درباره اشاره نتانياهو نخست وزير اسراييل در مورد وجود بحران در روابط اسراييل با آمريکا و با شخص اوباما افزود: بحران و مشکل بين نتانياهو و اوباما بيشتر تاکتيکي است تا اين که يک بحران و مشکل استراتژيک باشد، زيرا هر دو توافق نظر دارند که اسراييل اشغالگر حق دارد همه چيز را تصاحب کند اما اختلاف آنان در زمان است، اوباما خواهان گفت وگو حتي به شکل صوري است اما نتانياهو بر اين باور است که شرايط و زمان براي بلعيدن زمين هاي بيشتر فلسطيني ها مناسب تر است.

نعيم قاسم با اشاره به حمايت بي دريغ اوباما از امنيت اسراييل افزود: نمي توان به اختلاف ظاهري و صوري بين آمريکا و اسراييل اعتماد و تکيه کرد، چراکه در نهايت اسرائيل با توجه به حمايت بي قيد و شرط آمريکا به جنگ اقدام خواهد کرد.

** ورود جاسوسان اسرائيلي با گذرنامه هاي اروپايي

وي در مورد استفاده اسراييل از گذرنامه هاي اروپايي براي ورود به لبنان افزود: اخبار و اطلاعاتي وجود دارد که مزدوران اسراييلي در گذشته نزديک با استفاده از گذرنامه هاي اروپايي به لبنان و سوريه و کشورهاي عربي سفر کردند و افتخار کردند که توانستند به لبنان سفر کنند و از اين کشور گزارش و مصاحبه تهيه کنند و رسوايي بزرگ هنگامي رخ داد که مزدوران اسراييلي با گذرنامه هاي اروپايي و آمريکايي به دبي مسافرت و در آن جا شهيد المبحوح را ترور کردند.

معاون دبيرکل حزب الله افزود: کشورهاي اروپايي بايد از ادامه استفاده از گذرنامه هاي اروپايي جلوگيري کنند و ادامه اين کار هر فرد اروپايي را زير سووال خواهد برد، زيرا امکان دارد که شخص اسراييلي باشد و به اعمال خصمانه عليه لبنان و يا هر کشور منطقه اقدام کند، بر اين اساس از همه کشورهاي اروپايي مي خواهيم که موضع قاطعي در برابر اين اقدام اسراييل اتخاذ کنند اما تاکنون اروپايي هاي موضعي اتخاذ نکردند.

** نقش حزب الله در ترور حريري

وي در باره اتهام به نقش حزب الله در ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان افزود: هدف برخي از روزنامه ها و رسانه ها از دامن زدن به اين نوع اخبار، خدشه دار کردن چهره حزب الله است، با صراحت بايد گفت که ما به اين اتهام ها اعتنا نمي کنيم زيرا هدف خدشه دارد کردن چهره مقاومت است و سيد حسن نصرالله شخصا خود مسوول پاسخ دادن و موضعگيري در برابر اين نوع موضوعات است.

** دستاورد بزرگ تغيير موضع جنبلاط

وي در مورد موضع "وليد جنبلاط" رييس حزب سوسياليست ترقي خواه دروزي لبنان افزود: تغيير موضع جنبلاط و حمايت وي از مقاومت ، دستاورد بزرگي در راستاي مصلحت مقاومت بود و آثار مثبتي بر خط مقاومت و جبهه پايداري ضد اسراييل خواهد داشت و به اين دليل وضعيت مقاومت امروز بهتر از قبل است.

نعيم قاسم درباره حملات "سمير جعجع" رييس حزب نيروهاي لبناني و " امين جميل" رييس حزب کتائب عليه سلاح مقاومت در خارج از ميزگرد گفت وگو هاي ملي افزود: هدف آنان کسب منافع حزبي است اما نتيجه اين حملات بر عکس بوده و موجب افزايش هواداران مقاومت شده است و ما درصدد وارد شدن به جدل از طريق رسانه ها با‌ آنان نيستيم و از آنان مي خواهيم که به مصلحت لبنان عمل کنند زيرا لبنان امروز در معرض تهديدهاي اسراييل قرار دارد و بايد قوي بود و لبنان نبايد عوامل قدرت خود را از دست دهد و در برابر اسراييل خود را تضعيف شود.

** نشست سران مقاومت در دمشق پاسخي به تهديدات بود

وي در مورد نشست دمشق و ديدار تهران افزود: نشست سه جانبه دمشق با حضور "محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري ايران و "بشار اسد" رييس جمهوري سوريه و "سيد حسن نصرالله" و همچنين ديدار مسوولان گروه هاي مبارز فلسطيني از تهران، پاسخي به تهديدهاي اسراييل و ابراز قدرت جبهه پايداري و مقاومت بود و اثبات کرد که آنان از تهديدها نگران نيستند و آماده هر نوع مقابله هستند و تسليم تهديدها نخواهند شد و تن به ذلت نخواهند داد.

** اجلاس سران عرب در ليبي بي فايده بود

نعيم قاسم درباره نشست سران عرب در سرت ليبي گفت: اين نشست بي فايده بود زيرا اگر اين نشست مفيد بود مي بايست از مقاومت و مردم فلسطين حمايت مي کرد و گزينه هاي آن محدود به گزينه سياسي نمي شد و اين چيزي است که اتفاق نيفتاد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.376 seconds.